Stává se to hodně často. Moderní vozy mají také moderní motory a všechno možné, co má údajně snížit emise. Právě zde bývá největší zádrhel. Jistě víte, co je to karbonizace. Karbon je látka, která vzniká ponejvíce spalováním paliva, nejvíce toho méně kvalitního. Také jízda při nízkých otáčkách motoru neprospívá úplně nejvíce a když do toho připočteme prostý normální provoz, musí vám z této rovnice vyjít, že za nějakou dobu tam někde ten karbon usazený bude a také se to bude muset řešit. Nepřemýšlejte nad tím, jak a s kým byste to zvládli bez odborného zásahu. Velká většina těchto pokusů končí velmi špatně.
Ty nejhorší si snad řidiči zapamatují, protože už z místa neodjedou. Takže je musí kamarád odtáhnout, nebo se musí odborníci povolat na místo činu. A oni si vůz tak jak tak asi odvezou na odborný servis. Tyto věci se totiž řeší takzvanou dekarbonizací. Na tom není nic záhadného, ačkoli to tak vypadá. Není to dokonce ani nic složitého, pro toho, kdo to umí. Celý proces není nikterak dlouhý, zabere něco kolem dvou až tří hodin, jen zcela výjimečně to může být více. Ve své podstatě k tomu potřebujete přístroj, který vlastně dělá práci za vás a sám dekarbonizuje.
Pokud se toto dělá vodíkem, může to být o něco složitější, ale naoko ne. Nemůžete to sice udělat doma na koleně, ale od čeho tu máme autoopravny. Tam přesně vědí, co to je například dekarbonizace motoru vodíkem a také na to mají již řečený přístroj. Ten se prostě připojí do sání a pak se to všechno nechá jet. Když proces skončí technici už jen všechno prozkouší a zavolají vám, abyste si to šel převzít. Věc je pro ně hotova a vy si to musíte sami vyzkoušet, jak hladce ten váš motor zase přede.
Oprava motoru nebo údržba a jeho dekarbonizace vodíkem je tu už nějaký ten čas a je hodně lidí, kteří již dochází pravidelně, protože vědí že včasný příchod jim šetří jejich peníze.